HTML

Álmaim háza

Álomház, kompromisszumok nélkül. Ez egy vélhetőleg véges életciklusú blog lesz, mivel a téma adott, ezt szeretném körüljárni.

Friss topikok

  • Before: Hú, nem is vártam, hogy ide bekommentel valaki, főleg, hogy így elhanyagoltam ezt a blogot. A föl... (2008.10.09. 21:11) A ház - Az alapelvek

Mi a lényeg?

2008.05.04. 21:50 Before

Mindenki elképzelte már legalább tucatszor, milyen is lenne az ő tökéletes otthona. Óvodában megépítettük legóból, fakockából, girbe-gurba vonalakkal lerajzoltuk számtalanszor, kiszíneztük, kapott folyót, várárkot, csúcsos tetőket.
Persze az ember egy idő után túljut a várkastélyok nyújtotta lehetőségeken. Ekkor előjönnek a tudományos alapossággal milliméterpapíron és/vagy körzővel, vonalzóval megtervezett szuperkéglik, ahol elsődleges szempont, hogy beférjen legalább 10 Ferrari és egy fél lakótelep méretű terepasztal.
Aztán következik egy nagy ugrás az időben és az ember ott találja magát 600 évre eladósodva, amint nagy boldogan próbálja beexpanderezni a turkálóban összeszedett "alighasznált" bútorokat a 30 négyzetméteres lakótelepi álomkéglibe. Szerencsére a töretlenül optimista pógárt ez nemhogy eltántorítaná, inkább bátorítja az egyre alaposabb tervezgetéstől. Divatok jönnek, világmegváltó lakberendezési elképzelések mennek, de folyamatosan kristályosodnak ki az oly fontos apró részletek.

Laktam életem során több féle lakásban, panelben, klasszikus polgári lakásban, újabb építésű társasházban, de mindig is saját házat szerettem volna igazán. A kilencvenes évek elején elkezdtek gombamód szaporodni a nagyon elegáns, modern családi házak, főleg budán és környékén. Áhitozva néztem, milyen szépek. Egyszer aztán jártam egyben és igencsak meglepődtem. Bután tervezett, szűkös és steril volt az egész, még annyira se volt otthonos, mint egy lakótelepi lyuk.

Oké, gyorsan eloszlatnék egy esetleges félreértést. Nem ekörül forog az életem, nem vagyok mániákus "háztervező", nem állnak halomban a különböző tervek, egyszerűen csak néha eljátszok a gondolattal, milyen is lenne az én álomházam, ha korlátlan anyagi lehetőségekkel rendelkeznék és a megvalósításban nem kéne - pénzügyi - kompromisszumokat kötni.
Mi hát ennek a "blognak" a célja? Elsősorban egy - remélhetőleg interaktív - jegyzetfüzet, ahova leírhatom, mintegy kibeszélhetem magamból az ötleteimet, elképzeléseimet. Az ember sokszor nem is érzi, milyen butaságokat képes kitalálni, amíg konkrétan formát nem próbál adni az ötletnek, erre a részletes leírás kiváló módszer, hamar előjönnek a buktatók és logikátlanságok. Másrészt számítok arra, hogy a téma iránt fogékony olvasótársak is be-besegítenek, akár ötleteléssel, akár hibás elképzelések kijavításával.

Nem célom létező házak körbenyálazása, bár egy-egy szép részletet biztosan be fogok mutatni és nem kizárt az sem, hogy esetenként teljes házakat is, de alapvetően a saját elképzeléseim kerülnek terítékre, Igyekszem tematikusan haladni, egy-egy postban egy témát alaposan körbejárni.
Fontos leszögezni, hogy egyelőre nincs teljesen konkrét elképzelésem, sok-sok minden kavarog a fejemben, amikor az álomházamra gondolok, tehát elképzelhető, hogy akár egymásnak ellentmondó verziók is előfordulnak. Van viszont egy csomó apró részlet, ami erősen tartja magát, és hát tudjuk: az ördög a részletekben lakozik!

Szólj hozzá!

Címkék: ház életmód lakás álmok gondolatébresztő álmodozás

A bejegyzés trackback címe:

https://alomhaz.blog.hu/api/trackback/id/tr23453816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása